Lui Eminescu

Mă vei ierta că-ți tulbur liniștea, azi de ziua ta, Luceafăr al adevăratei poezii, de dragoste cuprinsă, ești pentru noi învățătorul blând al sufletelor, mândria și lumina unei generații.

Și astăzi, printre noi, pari desprins din veacuri, Luceafăr blând al versurilor. Ai fost și vei rămâne poetul frumos al iubirii cerești cunoscut și apreciat în lumea-ntreagă dăruind sufletelor magia versurilor, un far aprins pentru cei ce te iubesc.

Pentru tot ce ne-ai dăruit, nu-mi găsesc cuvinte potrivite să-ți pot mulțumii pentru romanța tinereții mele.

Ai pus iar maci și flori de tei pe drumul vieții mele, lumină-n suflet și speranță, o strălucire și-un magic gând pe tâmpla-mi albă ce nu mai are flori în buzunarul de la piept, dar voi înflori ca teiul și ca macul în fiecare an. Sunt albastrul liniștii, când poezia o citesc, căci, îmi ești auriul pârguirii, când din florile iubirii, prin versuri, îmi dăruiești, de-i frig, de-i arșiță sau ploaie, mireasma verii, în alergarea vieții unde-i gălăgie mare.

Într-o lume în care stresul și agitația cotidiană pot adesea umbri bucuria noastră interioară, Mihai Eminescu vine an de an să ne amintească că fericirea poate fi găsită în cele mai mici și simple lucruri din viața noastră.

Când vom alege să fim loiali propriilor sentimente în loc să cerem altora loialitate, vom câștiga puterea, acel echilibru afectiv ce ne va aduce pacea interioară.

Trebuie să învățăm să fim buni, să iubim, să iertăm, să dăruim și să ne respectăm… Când vom învăța toate aceste lucruri vom găsi fericirea.


Descoperă mai multe la Gânduri rebele

Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.

12 gânduri despre „Lui Eminescu

  1. Când amintirile…

    Când amintirile-n trecut
    Încearcă să mă cheme,
    Pe drumul lung și cunoscut
    Mai trec din vreme-n vreme.

    Deasupra casei tale ies
    Și azi aceleași stele,
    Ce-au luminat atât de des
    Înduioșării mele.

    Și peste arbori răsfirați
    Răsare blânda lună,
    Ce ne găsea îmbrățișați
    Șoptindu-ne-mpreună.

    A noastre inimi își jurau
    Credință pe toți vecii,
    Când pe cărări se scuturau
    De floare liliecii.

    Putut-au oare-atâta dor
    În noapte să se stângă,
    Când valurile de izvor
    N-au încetat să plângă,

    Când luna trece prin stejari
    Urmând mereu în cale-și,
    Când ochii tăi, tot încă mari,
    Se uită dulci și galeși?

    Autor Mihai Eminescu

    Apreciat de 3 persoane

  2. De-or trece anii…

    De-or trece anii cum trecură,
    Ea tot mai mult îmi va plăcé,
    Pentru că-n toat-a ei făptură
    E-un „nu știu cum” ș-un „nu știu ce”.

    M-a fermecat cu vro scânteie
    Din clipa-n care ne văzum?
    Deși nu e decât femeie,
    E totuși altfel, „nu știu cum”.

    De-aceea una-mi este mie
    De ar vorbi, de ar tăcé:
    Dac-al ei glas e armonie,
    E și-n tăcere-i „nu știu ce”.

    Astfel robit de-aceeași jale
    Petrec mereu același drum…
    În taina farmecelor sale
    E-un „nu știu ce” ș-un „nu știu cum”.

    Autor Mihai Eminescu

    Apreciat de 1 persoană

  3. Criticilor mei

    Multe flori sunt, dar puține
    Rod în lume o să poarte,
    Toate bat la poarta vieții,
    Dar se scutur multe moarte.

    E ușor a scrie versuri
    Când nimic nu ai a spune,
    Înșirând cuvinte goale
    Ce din coadă au să sune.

    Dar când inima-ți frământă
    Doruri vii și patimi multe,
    Ș-a lor glasuri a ta minte
    Stă pe toate să le-asculte,

    Ca și flori în poarta vieții
    Bat la porțile gândirii,
    Toate cer intrare-n lume,
    Cer veștmintele vorbirii.

    Pentru-a tale proprii patimi,
    Pentru propria-ți viață,
    Unde ai judecătorii,
    Ne’ndurații ochi de gheață?

    Ah! atuncea ți se pare
    Că pe cap îți cade cerul:
    Unde vei găsi cuvântul
    Ce exprimă adevărul?

    Critici voi, cu flori deșerte,
    Care roade n-ați adus –
    E ușor a scrie versuri
    Când nimic nu ai de spus.

    Autor Mihai Eminescu

    Apreciat de 1 persoană

  4. Iar când voi fi pământ

    Iar când voi fi pământ,
    În liniștea serii,
    Săpați-mi un mormânt
    La marginea mării.

    Nu voi sicriu bogat,
    Podoabe și flamuri,
    Ci-mi împletiți un pat
    Din veștede ramuri.

    Să-mi fie somnul lin
    Și codrul aproape,
    Să am un cer senin
    Pe-adâncile ape.

    S-aud cum blânde cad
    Izvoarele-ntruna,
    Pe vârfuri lungi de brad
    Alunece luna.

    S-aud pe valuri vânt,
    Din munte talanga,
    Deasupra-mi teiul sfânt
    Să-și scuture creanga.

    Și cum n-oi suferi
    De-atuncea-nainte,
    Cu flori m-or troieni
    Aduceri aminte.

    Și cum va înceta
    Al inimii zbucium,
    Ce dulce-mi va suna
    Cântarea de bucium!

    Vor arde-n preajma mea
    Luminile-n dealuri,
    Izbind s-or frământa
    Eternele valuri

    Și nime-n urma mea
    Nu-mi plângă la creștet,
    Ci codrul vânt să dea
    Frunzișului veșted.

    Luceferii de foc
    Privi-vor din cetini
    Mormânt făr’ de noroc
    Și fără prieteni.

    Apreciat de 3 persoane

  5. Venin și farmec

    Venin și farmec port în suflet,
    Cu al tău zâmbet trist mă pierzi
    Căci fărmecat sunt de zâmbirea-ți
    Și-nveninat de ochii verzi.

    Și nu-nțelegi că-n al meu suflet
    Dureri de moarte tu ai pus
    Cât de frumoasă ești pot spune,
    Cât te iubesc nu e de spus!

    Autor Mihai Eminescu

    Apreciat de 5 persoane

Lasă un comentariu